Περιγραφή Σεμιναρίου
Το θεσμικό πλαίσιο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει μεταβληθεί, αναδύοντας νέες προκλήσεις και δημιουργώντας την ανάγκη για επιπρόσθετη επιμόρφωση σχετικά με την παροχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δίνοντας προτεραιότητα στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων. Παράλληλα οι νέες αυτές συνθήκες, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της Δια Βίου μάθησης, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των απαιτήσεων για επιπλέον γνώσεις από τους εκπαιδευτές ενηλίκων.
Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων είναι πολύπλευρος και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία δια βίου μάθησης. Είναι ο επαγγελματίας που εργάζεται με άτομα πέρα από την παραδοσιακή σχολική ηλικία, βοηθώντας τα να αποκτήσουν νέες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες και δημιουργεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, όπου οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι αισθάνονται άνετα να εξερευνούν νέες ιδέες, να κάνουν ερωτήσεις και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους.
Επιπλέον, αναγνωρίζει ότι οι ενήλικες έρχονται στη μαθησιακή διαδικασία με διαφορετικά υπόβαθρα, εμπειρίες και στόχους, κι έτσι προσαρμόζει τις οδηγίες του εξατομικευμένα. Έτσι, σχεδιάζει και προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό στις πραγματικές εμπειρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι,διασφαλίζοντας ότι το περιεχόμενο είναι ενημερωμένο και ευθυγραμμισμένο με τους στόχους των μαθητών.
Επιπλέον, είναι ενήμερος για το νομοθετικό πλαίσιο και τις ευρωπαϊκές πολιτικές στον τομέα της εκπαίδευσης. Σε πρακτικό επίπεδο στόχος για τον εκπαιδευτή ενηλίκων είναι να υιοθετεί νέες τεχνικές βιωματικής μάθησης, ενώ αξιοποιεί τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, είναι ικανός να σχεδιάζει και να υλοποιεί διδακτικές παρεμβάσεις, λαμβάνοντας υπόψη του τις διαφορετικές ανάγκες των ενηλίκων εκπαιδευομένων, καθώς και να δημιουργεί σχέδια μικροδιδασκαλίας προκειμένου να καθοδηγεί την εκπαιδευτική διαδικασία.
Βεβαίωση Παρακολούθησης
Διάρκεια
Τρόπος Παρακολούθησης
Έναρξη
Θεματικές Ενότητες
• Εισαγωγή–Ιστορικό πλαίσιο εξέλιξης Εκπαίδευσης Ενηλίκων
• Τα χαρακτηριστικά και οι προσδοκίες των Ενηλίκων Εκπαιδευομένων
• Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
• Η Σημασία της Πρώτης Συνάντησης
• Τεχνικές γνωριμίας
• Σύναψη Μαθησιακού Συμβολαίου
• Βασικές Θεωρίες Μάθησης
• Δυναμική της Ομάδας
• Ο ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων
• Προοπτικές Εκπαίδευσης Ενηλίκων
• Νομοθετικό Πλαίσιο
• Ευρωπαϊκές Πολιτικές για την εκπαίδευση ενηλίκων
• Νέες τεχνικές βιωματικής μάθησης
• Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
• Σχεδιασμός και υλοποίηση διδακτικής παρέμβασης στην εκπαίδευση ενηλίκων
• Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας
Στόχοι του προγράμματος «Εκπαιδευτής Ενηλίκων»
• Η αναγνώριση των εκπαιδευτικών πολιτικών και των θεωριών μάθησης από τον εκπαιδευτή ενηλίκων και στη διαμόρφωση της παρεχόμενης διδασκαλίας με βάση τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.
• Η εξοικείωση με το βασικό εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τη δια βίου μάθηση.
• Η δημιουργία και η οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα.
• Η στοχοθεσία από την αρχή, με βάση τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
• Η παρουσίαση του ρόλου και των εργαλείων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του εκπαιδευτή ενηλίκων.
• Η εξοικείωση με τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Επαγγελματικές προοπτικές
Μέσω του σεμιναρίου οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν νέες δεξιότητες και γνώσεις για τις τάσεις που επικρατούν. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί το επαγγελματικό τους προφίλ και θα καταστεί ανταγωνιστικό. Οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να εργαστούν ως Εκπαιδευτές Ενηλίκων σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (κολέγια, ΙΙΕΚ) ή ως Εκπαιδευτές σε Εταιρείες και Οργανισμούς, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στην επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και την εκμάθηση νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, μπορούν να διοργανώνουν διάφορα σεμινάρια και εργαστήρια για ενήλικες σε θέματα όπως η επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη. Επίσης, μπορούν να αναπτύξουν ένα δίκτυο online διδασκαλίας ως Εκπαιδευτές Online Εκπαίδευσης σε πλατφόρμες διδασκαλίας ενηλίκων ή να εργαστούν ως Εκπαιδευτές σε Κοινοτικές και μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για την εκπαίδευση ενηλίκων σε θέματα όπως η υγεία, η απασχόληση, η ανάπτυξη και άλλα.