Περιγραφή ειδικότητας
Ο κάτοχος διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα Marketing δημιουργεί στρατηγικές, που εμπνέουν, σχεδιάζει καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αναδεικνύει προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά. Η εκπαίδευση σε αυτή την ειδικότητα θα σε θωρακίσει με εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να συλλέγεις και να αναλύεις δεδομένα πωλήσεων, να συντάσσεις αναφορές και να συμμετέχεις σε έρευνες, που διαμορφώνουν στρατηγικές για την αγορά. Θα αποκτήσεις την τεχνογνωσία σχεδιασμού και να υλοποίησης δράσεων προώθησης και προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και να παρακολουθείς την αποτελεσματικότητα του δικτύου διανομής. Ως στέλεχος Marketing, θα έχεις ενεργό ρόλο στις καθημερινές λειτουργίες του εμπορικού τμήματος μιας επιχείρησης, υποστηρίζοντας τη στρατηγική ανάπτυξη και την επικοινωνία με προμηθευτές, συνεργάτες και πελάτες. Η συμβολή σου στην ανάπτυξη της επιχείρησης θα είναι γεμάτη προκλήσεις, αλλά θα οξύνει την κριτική σου ικανότητα και θα συμβάλλεις σημαντικά στην προσωπική σου επαγγελματική σταδιοδρομία. Το Marketing δεν είναι μόνο δημιουργία, είναι και επιστήμη και η εξειδίκευση σου σε αυτό το πεδίο θα σε εφοδιάσει με τα απαραίτητα εργαλεία για να ξεχωρίσεις: από τις τεχνικές γνώσεις και τις επικοινωνιακές δεξιότητες, μέχρι την ικανότητα να συνεργάζεσαι στο πλαίσιο μιας οργανωμένης ιεραρχίας. Θα μάθεις να εφαρμόζεις την επιστήμη και τις τεχνικές του Marketing, προσαρμόζοντας τη στρατηγική σου στις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, δημιουργώντας ένα άρτιο αποτέλεσμα, που θα ξεπερνά τις προσδοκίες. Η ειδικότητα Στέλεχος Marketing συνδυάζει καινοτομία και έρευνα ρυθμίζοντας το μέλλον των προϊόντων και των υπηρεσιών στην αγορά.
Δίπλωμα
Διάρκεια
Έναρξη
Τομείς απασχόλησης
Ο κάτοχος διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα Στέλεχος Marketing να μπορεί να εργαστεί σε
• Εμπορικές επιχειρήσεις
• Βιομηχανικές επιχειρήσεις
• Κατασκευαστικές επιχειρήσεις
• Εταιρείες Συμβουλευτικών Υπηρεσιών
• Ναυτιλιακές επιχειρήσεις
• Ξενοδοχειακές και Τουριστικές επιχειρήσεις
• Χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές επιχειρήσεις
• Διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες δημοσίων σχέσεων
• Εταιρείες έρευνας αγοράς και δημοσκοπήσεων
• Επιχειρήσεις Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
• Επιχειρήσεις Τεχνολογίας
• Εταιρείες Τηλεπικοινωνιών
• Επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
• Νοσοκομεία και Ιατρεία
• Διαγνωστικά κέντρα
Επαγγελματικά προσόντα
Τα επαγγελματικά καθήκοντα του/της κατόχου διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα Στέλεχος Marketing συνίστανται ενδεικτικά στα ακόλουθα:
• Αποσκοπεί στη δόμηση και την ανταλλαγή ιδεών ή πληροφοριών με τους/τις προϊσταμένους/ες, τους/τις συναδέλφους/ισσες, τους/τις συνεργάτες/συνεργάτιδες αλλά και τους/τις πελάτες/ισσες.
• Υποστηρίζει και συμμετέχει στην υλοποίηση της στρατηγικής της επιχείρησης/οργανισμού και των επιμέρους πολιτικών της.
• Λαμβάνει μέρος σε έρευνες αγοράς.
• Συλλέγει, μελετά και αναλύει πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν τον καταναλωτή, τον προμηθευτή, τον ανταγωνισμό, τους τρίτους, τα μέσα προώθησης και διαφήμισης που χρησιμοποιεί η επιχείρηση/οργανισμός και την αποτελεσματικότητά τους.
• Συνεργάζεται με τρίτους εντός και εκτός επιχείρησης/οργανισμού για θέματα που άπτονται της διαφήμισης, προβολής και προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης/οργανισμού, όπως η επικοινωνία με τους διαφημιστές, η προετοιμασία ενημερωτικών συναντήσεων, η διοργάνωση συναντήσεων και η πραγματοποίηση αγορών για τους προμηθευτές.
• Υποστηρίζει και συμμετέχει στη υλοποίηση δράσεων δημοσίων σχέσεων και προωθητικών ενεργειών της επιχείρησης/οργανισμού (πχ συνέδρια, εκδηλώσεις, εμπορικές εκθέσεις).
• Αναπτύσσει επικοινωνιακό και προωθητικό υλικό για να χρησιμοποιηθεί από την επιχείρηση/οργανισμό, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή.
• Παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων καναλιών επικοινωνίας της επιχείρησης/οργανισμού και προτείνει τον ανασχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής.
• Μεριμνά για την επικαιροποίηση του προϋπολογισμού του τμήματος.
• Προβλέπει τις πιθανές διακυμάνσεις και διασφαλίζει την επίτευξη των καθορισμένων οικονομικών στόχων εντός του δεδομένου πλαισίου.
• Αναζητά και συλλέγει πληροφορίες για τον κλάδο και τον ανταγωνισμό.
• Επεξεργάζεται και παρουσιάζει τις πληροφορίες και τα δεδομένα που έχει συλλέξει, στα ανώτερα στελέχη.
• Διαχειρίζεται και επιλύει απλά προβλήματα και κρίσεις της
• επιχείρησης/οργανισμού.
• Συμμετέχει στο σχεδιασμό και τον έλεγχο εφαρμογής της τιμολογιακής πολιτικής της επιχείρησης/οργανισμού.
• Ελέγχει την αποτελεσματικότητα των καναλιών διανομής των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης/οργανισμού.
• Αναζητεί νέους προμηθευτές και πελάτες για την επιχείρηση/οργανισμό και τρόπους διατήρησης των υπαρχόντων.
• Παρακολουθεί την πορεία των πωλήσεων και της αποτελεσματικότητας των μεθόδων και εργαλείων που ακολουθούνται από την επιχείρηση/οργανισμό.
• Εφαρμόζει καινοτόμες τεχνικές προώθησης πωλήσεων στην
• επιχείρηση/οργανισμό.
• Εργάζεται ως πωλητής/ρια (εσωτερικός/εξωτερικός) ή ως Merchandiser στο τμήμα πωλήσεων της επιχείρησης/οργανισμού.
• Υποστηρίζει τη διαδικασία σχεδιασμού, ανάπτυξης και εισαγωγής νέων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά της επιχείρησης/οργανισμού.
• Προγραμματίζει, προετοιμάζει και εκτελεί δραστηριότητες που πρέπει να εκτελούνται καθημερινά σε γραφεία, όπως η αποστολή αλληλογραφίας, η παραλαβή προμηθειών, η ενημέρωση των διευθυντικών στελεχών και των υπαλλήλων.
• Συμβάλει στην ομαλή διεξαγωγή της λειτουργίας του τμήματος Μάρκετινγκ της επιχείρησης/οργανισμού.
• Χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση τον τεχνολογικό εξοπλισμό γραφείου που παρέχεται από την επιχείρηση/οργανισμό και κυρίως τις εφαρμογές υπολογιστών για επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικών φύλλων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και παρουσιάσεων.
• Υποστηρίζει τα στελέχη όλων των τμημάτων της επιχείρησης/οργανισμού, όσον αφορά τις επιχειρηματικές τους ανάγκες και τα αιτήματα για τη καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης/οργανισμού.
• Χρησιμοποιεί διάφορα κανάλια και τρόπους επικοινωνίας στο περιβάλλον εργασίας, όπως η λεκτική, η χειρόγραφη, η ψηφιακή και η τηλεφωνική επικοινωνία.
Μαθήματα
• ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
• ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
• ΑΡΧΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
• ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
• ΑΡΧΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
• ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
• ΑΓΓΛΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
• ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
• ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
• ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
• ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
• ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
• ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
• ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ (SOCIAL MEDIA)
• ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
• ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΗΘΙΚΗ
• ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
• ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
• ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MARΚETING MANAGEMENT)
• ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
• ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ KAI ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΦΗΜΗΣ (BRANDING)
• ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
• ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
• ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
• ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
• ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
• ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
• ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ