Περιγραφή ειδικότητας
Ο κάτοχος διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα του Στελέχους Μονάδων Φιλοξενίας έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να εργαστεί σε ξενοδοχειακές μονάδες, θέρετρα, συνεδριακά κέντρα, κάμπινγκ, αλλά και σε μονάδες βραχυχρόνιας μίσθωσης και χώρους θαλασσοθεραπείας. Ως ειδικός στέλεχος μονάδων φιλοξενίας θα είσαι υπεύθυνος για την συνολική εμπειρία των πελατών και των επισκεπτών εξασφαλίζοντας την άριστη λειτουργία της μονάδας φιλοξενίας, μέσω της εξυπηρέτησης και της επίλυσης ζητημάτων. Θα γνωρίζεις τις διαδικασίες για την δημιουργία και την διατήρηση ενός φιλόξενου και άνετου περιβάλλοντος, ενώ θα ειδικευτείς στο σερβίρισμα και στην Παρασκευή ποτών-φαγητών, δημιουργώντας την τέλεια εμπειρία για τους πελάτες. Η βιομηχανία του τουρισμού προσφέρει ποικιλία και χρειάζεται οξυδέρκεια, πνεύμα ετοιμότητας και ευγένειας, με υπευθυνότητα και διάθεση εξυπηρέτησης.
Δίπλωμα
Διάρκεια
Έναρξη
Τομείς απασχόλησης
Ο κάτοχος διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας μπορεί να καλύπτει θέσεις εργασίας σε όλο το φάσμα των επιχειρήσεων φιλοξενίας και εστίασης.
Ενδεικτικά εργάζεται σε:
• Ξενοδοχειακές Μονάδες
• Πολυτελή Θέρετρα
• Μικρές Μονάδες Φιλοξενίας
• Κρουαζιερόπλοια
• Εστιατόρια
• BAR
• Αγροτουριστικά Καταλύματα
• Επιχειρήσεις catering
• Camping
• Μονάδες εναλλακτικού τουρισμού
Επαγγελματικά προσόντα
Τα επαγγελματικά καθήκοντα του/της κατόχου διπλώματος Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ) στην ειδικότητα Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας συνίστανται ενδεικτικά στα ακόλουθα:
• Υποδέχεται, συμβουλεύει τους πελάτες και φροντίζει για την διαμονή τους στα ξενοδοχεία/ καταλύματα
• Πραγματοποιεί κρατήσεις, ακυρώσεις και ό,τι σχετίζεται με τα δωμάτια των επισκεπτών.
• Οργανώνει τη μεταφορά των αποσκευών των πελατών.
• Δέχεται και αντιμετωπίζει τα παράπονα των πελατών ή τα διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες.
• Συνδιαλέγεται με τους εκπροσώπους των ταξιδιωτικών γραφείων και εξυπηρετεί τους πελάτες
• Παρέχει πληροφορίες στους πελάτες για θεάματα, μεταφορικά μέσα, αγορές, τουρισμό, κλπ.
• Συνεργάζεται στην αγορά επιλογή, έλεγχο λινών, ειδών καθαρισμού και περιποίησης.
• Ελέγχει τα δωμάτια, την κατάληψή τους και τους κοινόχρηστους χώρους και αίθουσες.
• Συνεργάζεται στον προσδιορισμό των αναγκών σε προμήθειες σύμφωνα με τα αιτήματα των διαφόρων τμημάτων της επιχείρησης.
• Παρέχει συμβουλές και εξυπηρετεί τους πελάτες κατά το γεύμα
• Συμμετέχει στην κατάρτιση του καταλόγου φαγητών και ποτών.
• Χειρίζεται και σερβίρει ποτά, κοκτέιλ.
• Συνεργάζεται στην προπαρασκευή και διεξαγωγή εορταστικών εκδηλώσεων, δεξιώσεων, γευμάτων, συνεδρίων.
Μαθήματα
• Τουρισμός
• BAR
• Οινολογία
• Οργάνωση, Λειτουργία Ξενοδοχείων
• Διοίκηση επιχειρήσεων
• Αγγλικά
• Γερμανικά
• Marketing
• Οργάνωση – Λειτουργία Εστιατορίου
• Υγιεινή και Ασφάλεια
• Οργάνωση – Λειτουργία Μαγειρίου
• Τροφογνωσία – Εδεσματολόγιο
• Ξενοδοχειακές Εφαρμογές με Η/Υ
• Λογιστική Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
• Αρχές Οικονομικής
• Πρακτική άσκηση